مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 07:352022-01-05سياسي

هاشمی، انتقاد و پاسخگویی


در دولت سازندگی، علیه هیچ روزنامه ای توسط دولت شکایت نشد و توقیف نگردید و حتی برخورد با روزنامه های مخالف دولت نظیر سلام نه بدلیل تخریب دولت، - بلکه به دلیل مطالبی بود که درحوزه های دیگر منتشر می کردند.

محسن هاشمی رفسنجانی در آستانه پنجمین سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار داریم که فرصت مناسبی برای ارزیابی کارنامه ونقد عملکرد ایشان در طول دو دهه مبارزه و قریب چهار دهه مسئولیت در جمهوری اسلامی است.

عملکرد آیت الله هاشمی در دوران قبل از انقلاب بعنوان یک منتقد، مبارز ومخالف حکومت طبیعتا این انتظار را بوجود می آورد که ایشان در دوران مسئولیت جایگاه منتقدین ومخالفین حکومت را درک کند.

در دوران مبارزه ایشان فعالیت را در حوزه فرهنگی با انتشار مجله مکتب تشییع که آثار قلمی بسیاری از بزرگان حوزه وقت را گرد آورده بود آغاز نمود وسپس با ترجمه و تالیف دو اثر شاخص فلسطین کارنامه سیاه استعمار و امیرکبیر قهرمان مبارزه با استبداد در جایگاه یک منتقد فرهنگی، ریشه مشکلات جامعه ایران را استعمار خارجی واستبداد داخلی عنوان نمود و براساس این ایده نهضت اسلامی با رهبری امام خمینی همزمان استبداد واستعمار را هدف قرار داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی فضای نقد وپاسخگویی با محوریت رسانه های گروهی و مطبوعات فراهم گردید اما به خشونت کشیده شدن ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاشمی، انتقاد و پاسخگویی

هاشمی، انتقاد و پاسخگویی