مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 08:002022-01-05بين الملل

مغرب سفیر خود را از ایران خارج کرد


این در حالی است که روابط میان این دو کشور چندین دهه است که به دلیل پرونده های مرزهای زمینی و منطقه مورد منازعه صحرای غربی با تنش های و اختلافات زیادی همراه است.

- وزارت خارجه مغرب رسما، با بستن پرونده بحران دیپلماتیک با الجزایر به ماموریت سفیرش در این کشور پایان داد و همزمان از پایان ماموریت سفیرش در ایران و عدم انتخاب جانشین برای این دو سفیر، خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، پس از قطع روابط دیپلماتیک، دولت مغرب به عنوان بخشی از یک حرکت گسترده دیپلماتیک پس از تمدید ماموریت سفرایش در برخی کشورهای آفریقایی، اروپایی و آسیایی، رسما به مأموریت سفرای خود در ایران و الجزایر پایان داد.

به نوشته پایگاه خبری المغرب الیوم ، مقرر شده است که از 14 دسامبر گذشته (23 آذرماه) به وظایف حسن عبدالخالق به عنوان سفیر پادشاهی مغرب در جمهوری الجزایر و نیز ماموریت حسن حامی به عنوان سفیر مغرب در جمهوری اسلامی ایران در همین تاریخ پایان یابد بدون این که هیچ جانشینی برای آن ها انتخاب شود.

بر اساس این گزارش، اختلاف مغرب با ایران به سه سال پیش بر می گردد، زمانی که ناصر بوریطه ، وزیر امور خارجه و همکاری آفریقا در آن زمان از قطع روابط دیپلماتیک مغرب با ایران خبر داد و مدعی شد که این تصمیم به دلیل حمایت آن و متحد لبنانی اش حزب الله ، از جدایی طلبان پولیساریو از طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغرب سفیر خود را از ایران خارج کرد

مغرب سفیر خود را از ایران خارج کرد