مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 09:152022-01-05اقتصادي

اعتراض به قانونی که سفر هوایی را گران تر کرد


رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با انتقاد از مصوبه مالیات بر ارزش افزوده در قیمت بلیت هواپیما که سفر را برای مردم گران تر می کند، - گفت: مردمی که با هواپیما سفر می کنند تا پیش از این چند نوع مالیات روی بلیت پرداخت می کردند، چرا باید مالیات جدیدی بپردازند؟ محل هزینه کرد این مالیات ها که شبیه جریمه شده است، کجاست؟ به دنبال ابلاغ سازمان امور مالیاتی، با قانون مصوب مجلس 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده روی قیمت بلیت اضافه شد که با حذف پنج درصد عوارض شهرداری، نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی با 4 درصد و در مسیرهای خارجی با 9 درصد افزایش روبه رو خواهد شد.

این قانون با واکنش مردمی مواجه شده است، به ویژه آن که از سال 1397 تا کنون قیمت بلیت هواپیما مستمر و به عنوان های مختلف از تحریم و نوسان ارز گرفته تا محدودیت های کرونا افزایش هایی تا 100 درصد را هم تجربه کرده است.

حرمت الله رفیعی در گفت وگو با ایسنا در اعتراض به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده که سفر هوایی را گران تر کرده است، به ایسنا گفت: بحث اضافه شدن مالیات بر ارزش افزوده روی بلیت هواپیما از سال 1386 مطرح شد و سال 1388 سازمان امور مالیاتی آن را جدی تر کرد و مجلس هم شش ماه پیش آن را تصویب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض به قانونی که سفر هوایی را گران تر کرد

اعتراض به قانونی که سفر هوایی را گران تر کرد