مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 10:152022-01-05اجتماعي

آیا تنبیه برای تربیت کودکان اثرگذار است؟/ موارد اصلاحی تنبیه کردن


بسیاری از روان شناسان بر این عقیده هستند که تنبیه کودکان نه تنها اثر مثبت بر تربیت آنها ندارد، بلکه باعث عکس العمل های منفی، لجبازی و در نهایت عقده های حقارت دوران بزرگسالی می شود اما والدین چطور می توانند بدون خشونت ، - گروه خانواده ـ زهره سعیدی: در طی فرآیند فرزندپروری مواقع بسیاری اتفاق می افتد که والدین دست به تنبیه بچه ها ممکن است بزنند، از لجبازی های آنها، حرف گوش نکردن و شیطنت های ناسالم گرفته تا بددهنی، کتک زدن دیگران، درس نخواندن و خیلی مسائل دیگر که باعث می شود والدین اختیار از کف بدهند و دست به تنبیه بچه هایشان بزنند.

حال این تنبیه به فراخور در سنین مختلف می تواند متفاوت باشد.

برخی معتقد هستند که تنبیه در آموزش و پرورش کودکان اثرگذار است حتی در دوران گذشته در مدارس شواهد وجود دارد که بچه ها را فلک می کردند و کتک می زدند، اما آیا این تنبیه ها چقدر اثرگذار بود و چقدر بچه ها را درس خوان تر می کرد؟ چقدر والدین با تنبیه بچه ها را با اخلاقیات بار می آورند و تعهد و مسئولیت را به آنها یاد می دادند.

  درست است که همه می دانیم گاه لازم است اشتباه بچه ها را به آنها تذکر دهیم و به طور جدی با آنها برخورد کنیم، برای پرهیز از لوس نشدن و عاقل شدن آنها هم تنبیه قطعا نمی تواند اثرگذار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تنبیه برای تربیت کودکان اثرگذار است؟/ موارد اصلاحی تنبیه کردن

آیا تنبیه برای تربیت کودکان اثرگذار است؟/ موارد اصلاحی تنبیه کردن