مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 10:402022-01-05اجتماعي

با شغل های مهارت محور، بیکار نمی مانید!


معاون وزیر کار با بیان اینکه 45 درصد ورودی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند، از شناسایی 440 فرصت شغلی مهارت محور با سرمایه کمک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به اینکه بخش اعظمی از مهارت آموزی می تواند در مدارس و مهمتر از آن دانشگاهها صورت گیرد، آموزشهای مهارت محور به یک استراتژی مهم در تمام دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته تبدیل شده است.

در حالی که در کشورهای پیشرفته 30 درصد آموزشها به صورت تئوری و 70 درصد عملی است، در کشور ما این معادله برعکس و تنها 30 درصد از فعالیتهای آموزشی به شکل عملی بوده است.

امروز بحث اشتغال یک دغدغه اساسی برای خانواده ها به شمار می رود در حالی که فرصتهای شغلی زیادی وجود دارد که مهارت محور بوده و به سرمایه بالایی نیاز ندارد.

در مشاغل مهارت محور، جوانان جویای کار با کمترین هزینه و بدون درگیر شدن در بروکراسی های اداری پیچیده، آموزش دیده و وارد بازار کار می شوند و تولیدات خود را به سرعت به بازار عرضه می کنند.

در همین راستا، غلامحسین حسینی نیا ـ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ از شناسایی 440 فرصت شغلی مهارت محور با سرمایه کمک خبر داده و می گوید: شکل دهی این مشاغل به سرمایه اندک تا رقم حدود 10 میلیون تومان نیاز دارد و ابزار کار برخی از مشاغل نیز با 500 هزار تومان قابل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با شغل های مهارت محور، بیکار نمی مانید!

با شغل های مهارت محور، بیکار نمی مانید!