مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 10:502022-01-05اقتصادي

سازه های آبخیزداری شهرستان کنگان 450 هزار متر مکعب آبگیری کردند


رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان گفت: در بارندگی های اخیر، سازه های آبخیزداری شهرستان کنگان 450 هزار متر مکعب آبگیری کردند.

- علیرضا منصوری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حوزه آبخیز شهرستان کنگان با توجه به فاصله کم کوه تا دریا مسیل های فصلی متعددی وجود دارد.

وی اضافه کرد: آبدهی این سازه ها بعد از هر بارندگی قابل ملاحظه است و با توجه به شیب تند حوزه در صورت عدم اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری می توانست خساراتی مانند فروردین 98 را به بار آورد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان بیان کرد: در بارندگی اخیر شهرستان کنگان 19 سازه آبخیزداری احداث شده توسط اداره منابع طبیعی شهرستان به صورت کامل آبگیری شد که حجم استحصال آب آنها نزدیک به 450 هزار متر مکعب را بالغ می شود.

منصوری گفت: این 19 بند سنگی و ملاتی که 17 سازه آن جدید الاحداث است بیشتر در بالادست شهرهای کنگان و بنک و همچنین روستاهای شیرینو، پرک و نخل غانم واقع است که ارتفاع مفید آن بین چهار تا 10 متر است در بارندگی اخیر به خوبی مناطق پایین دست را از بروز خسارات حفاظت کرد.

وی افزود: اهداف اجرای این سازه ها کنترل سیل و رسوب در زمان بارش های سیلابی، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، تأخیر در خروج روان آب و تقویت پوشش گیاهی حوزه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازه های آبخیزداری شهرستان کنگان 450 هزار متر مکعب آبگیری کردند

سازه های آبخیزداری شهرستان کنگان 450 هزار متر مکعب آبگیری کردند