مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 13:202022-01-05پزشكي

استرس، بدترین دشمنِ قلب


استرس می تواند بدترین دشمن برای سلامت قلب باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استرس روانی، مرکز ترس در مغز را فعال می کند و مجموعه ای از واکنش ها را به همراه دارد که می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی شود.

همه ما با عوامل خطرزای اصلی در بروز بیماریهای قلبی آشنا هستیم: فشار خون بالا، کلسترول بالا، استعمال سیگار، دیابت، چاقی و کم تحرکی.

پزشک نیز در معاینه بیمار این فاکتورها را در نظر می گیرد.

اما آیا پزشک میزان استرس زندگی فرد را مورد بررسی قرار می دهد؟ مطالعات اخیر نشان می دهد که استرس روانی مزمن ممکن است به همان اندازه و احتمالا مهمتر از عوامل خطرزای رایج قلبی برای سلامت قلب خطرزا باشد.

در واقع، در افرادی که وضعیت قلبی چندان سالمی ندارند، استرس روانی بر استرس فیزیکی به عنوان عامل بالقوه حملات قلبی کشنده و غیر کشنده و سایر بیماریهای قلبی عروقی غلبه می کند.

در مطالعه جدید که ماه نوامبر منتشر شد، وضعیت 918 بیمار که به بیماری قلبی زمینه ای اما پایدار مبتلا بودند، ارزیابی شد تا مشخص شود که بدن آنان چگونه به استرس فیزیکی و روانی واکنش نشان می دهد.

شرکت کنندگان تحت آزمایش های استاندارد استرس جسمی و روانی قرار گرفتند تا مشخص شود آیا قلب دچار ایسکمی میوکارد (کاهش قابل توجه جریان خون به عضلات قلب که می تواند محرکی برای مشکلات قلبی-عروقی باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس، بدترین دشمنِ قلب

استرس، بدترین دشمنِ قلب