مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 15:502022-01-05فرهنگي

سینما هرگز نمی میرد چه در ایران و چه در خارج


دیدن فیلم بر روی پرده بزرگ و در سالن تاریک و تمرکز بر فیلم، همراه با جمعی دیگر از تماشاگران خود یک اتفاق خاص است، بیشتر به انجام یک مراسم می ماند.

- عصر ایران ؛ کاوه معین فر - در این تقریب دو سال دوران شیوع کرونا، رفتن برای فیلم دیدن در سینماها یکی از بزرگترین بحران ها را از زمان پیدایش این هنر- صنعت تجربه کرد.

اتفاقا همزمان با این بحران برای سینما، یک دوره طلایی برای پلتفرم های پخش و عرضه فیلم و سریال یا اصطلاحا وی،او،دی (VOD) ها رقم خورد.

این قضیه برای ایران و سراسر کشورهای جهان صادق است.

بعد از این اتفاق یک نظریه بسیار جدی مطرح شد و آنهم این بود که کرونا تیر خلاصی بر پیکره سینما خواهد بود و سینما دیگر هرگز به آن جایگاه سابق خود بر نمی گردد.

از چند منظر این حرف درست است که سینما موقعیتش در نزد مخاطب عوض شده است و شاید دیگر با توجه به افزایش پلتفرم ها، دسترسی آسان به آنها، همچنین تنوع فیلم، سریال و برنامه های که در آنجا قابل دیدن است، مخاطب ترجیحش به استفاده از این شیوه جدید برای اوقات تفریحش باشد، اما این نکته را همواره در ذهن داشته باشیم که سینما رفتن و دیدن یک فیلم در سینما همچنان جایگاه خود را دارد.

درست است که فیلم دیدن در داخل خانه مزایای خود را دارد (حداقل به صرفه بودن آنست) اما واقعیت این است که چند عامل وجود دارد که رفتن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینما هرگز نمی میرد چه در ایران و چه در خارج

سینما هرگز نمی میرد چه در ایران و چه در خارج