مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 16:302022-01-05سياسي

تأکید پاکستان بر لزوم حل اختلافات کشمیر مطابق با قطعنامه شورای امنیت


رییس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان در پیام هایی به مناسبت سالگرد تصمیم کمیسیون ملل متحد در ژانویه 1949، بر لزوم حل اختلافات کشمیر مطابق با قطعنامه شورای امنیت تأکید کردند.

- به نقل از آناتولی، رییس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان امروز چهارشنبه با انتشار پیام های جداگانه ای به مناسبت سالگرد تصمیم کمیسیون ملل متحد در مورد هند و پاکستان در 5 ژانویه 1949 در مورد اینکه کشمیر باید از طریق یک همه پرسی به کدام کشور بپیوندد ، بر لزوم حل اختلافات کشمیر مطابق با قطعنامه شورای امنیت تاکید کردند.

عارف علوی رییس جمهور پاکستان از جهان خواست تا هند را در مورد نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر پاسخگو بداند و از جامعه بین المللی درخواست کرد تا نقش خود را برای حل و فصل مسالمت آمیز مسئله جامو و کشمیر ایفا کند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز با صدور پیامی در این زمینه تاکید کرد: صلح پایدار در جامو و کشمیر منوط به ایجاد راه حل مسالمت آمیز بر اساس مشروعیت بین المللی است.

جهان نمی تواند مسئولیت اخلاقی و قانونی خود در قبال مردم کشمیر را رها کند.

وی افزود: هند با داشتن 900 هزار سرباز، جامو کشمیر را به بزرگترین زندان باز جهان و منطقه نظامی تبدیل کرده است و لذا ما از سازمان ملل می خواهیم تا برای توقف جنایات جنگی هند علیه بشریت و مردم منطقه در ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید پاکستان بر لزوم حل اختلافات کشمیر مطابق با قطعنامه شورای امنیت

تأکید پاکستان بر لزوم حل اختلافات کشمیر مطابق با قطعنامه شورای امنیت