مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 دی 1400 ساعت 05:252022-01-06اجتماعي

شیوع دوباره «طاعون نشخوار کنندگان کوچک» در طالقان


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که طاعون نشخوار کنندگان کوچک دوباره در حیات وحش شهرستان طالقان این استان شیوع پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، فردین حکیمی روز پنجشنبه به خبرنگارایرنا گفت: بر اساس گزارش واصله در اواخر تابستان برخی از زیستگاه های حیات وحش مازندران به ویژه منطقه دلیر درگیر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک شد و به جهت همجواری منطقه با زیستگاه های حیات وحش طالقان، مناطق مذکور تحت پایش های مستمر قرار گرفت.

وی افزود: در نهایت در اوایل مهر ماه سال جاری بر اساس گزارش محیط بانان منطقه، شاهد تلفات حیات وحش( بز وحشی و اهلی) در یکی از مناطق طالقان بودیم که حدود 29 راس از گونه بز وحشی( ماده) در اثر بیماری تلف شدند.

وی اظهار داشت: با اقدامات به موقع و همکاری و مشارکت ادارات دامپزشکی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، همیاران محیط زیست و جوامع محلی و با حمایت های فرمانداری طالقان در جهت پایش زیستگاهها، خروج دام از منطقه آلوده، واکسیناسیون تکمیلی دام ها، سوزاندن لاشه ها و ضدعفونی کردن آبشخورها، این بیماری با حداقل تلفات کنترل شد.

حکیمی گفت: بر اساس پایش منطقه توسط محیط بانان در ماه های آبان و آذر تلفاتی مشاهده نشد و به نظر می رسید بیماری کنترل شده ولی با توجه به بارش برف و سرما در ارتفاعات، حرکت گله های کل از ارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع دوباره «طاعون نشخوار کنندگان کوچک» در طالقان

شیوع دوباره «طاعون نشخوار کنندگان کوچک» در طالقان