مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 دی 1400 ساعت 07:152022-01-06پزشكي

مهم ترین چالش های پاندمی کووید 19/ سهم مخالفان واکسن در کشور


رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مهم ترین چالش های اجتماعی پاندمی کووید 19 را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاست، در صورتی که نظریه قوی وجود دارد که در شرایط کنونی، تکرار واکسیناسیون، و بویژه دز سوم واکسن، می تواند به کنترل و مهار ویروس، کمک کند.

وی افزود: ما در این مقطع زمانی، چالش پذیرش واکسن توسط مردم را داریم و مطالعه ای که رصدخانه اجتماعی کووید 19 انجام داده، نشان می دهد که تمایل مردم به تلقیح واکسن کاهش پیدا کرده، دلیل عمده آن هم شاید تعدد منابع خبری و اعتماد کم مردم به رسانه های رسمی است و مردم کشورهای دیگر هم اعتمادشان به رسانه های رسمی کاهش پیدا کرده، چرا که گروه های پزشکی و گاهاً گروه های کم تخصص تر ولی با نفوذ تر، روی باور مردم نسبت به استفاده از واکسن، تأثیر می گذارند.

خانکه تصریح کرد: مثلاً در کشور ما، حدود 12 تا 15 درصد مردم تمایل به واکسن ندارند و متأسفانه این عدم تمایل در گروه های آسیب پذیر و در سنین بالا اتفاق می افتد که می تواند مرگ و میر ایجاد کند، و این موضوع، یکی از عمده ترین چالش های حوزه کووید در کشور است.

رییس مرکز تحقیقات و دپارتمان سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در خصوص چالش دیگری در حوزه کووید اظهار داشت: یکی دیگر از چالش ها که رصدخانه اجتماعی کووید 19 با مطالعه، به آن ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین چالش های پاندمی کووید 19/ سهم مخالفان واکسن در کشور

مهم ترین چالش های پاندمی کووید 19/ سهم مخالفان واکسن در کشور