مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 دی 1400 ساعت 08:102022-01-06سياسي

شهادت حضرت زهرا (س) به خاطر دفاع از ولایت بود


رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام گفت: شهادت حضرت زهرا (س) به خاطر دفاع از ولایت بود و امروز باید این امر به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

- ایسنا/ایلام رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام گفت: شهادت حضرت زهرا (س) به خاطر دفاع از ولایت بود و امروز باید این امر به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر شمس الله سراج در گفتو گو با ایسنا، با بیان اینکه حضرت فاطمه ی زهرا اول شهیده ی مظلوم عالم است و شهادت در نظام فکری تشیع به جهان بینی این مذهب مترقی برمی گردد، اظهار کرد: انسان در نظام ولایی شیعه دارای دو بعد ملکوتی و ملکی است که در بعد ملکوتی یک انسان زندگی خود را طوری جهت می دهد تا به مقام قرب خداوند برسد.

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام ادامه داد: در این نوع نگاه دنیا هدف اولیه و اصلی نیست بلکه محل عبور و مسیری است که ما را به سوی یک زندگی جاودانه هدایت می کند و باید از این مسیر توشه ی راه خود را برداریم تا به جایی برویم که برای آن خلق شده ایم.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن که این موضوع را بیان می کند که انسان برای عبادت خلق شده است، تصریح کرد: معنای عبادت شناختن حضرت حق و یافتن ذات باریتعالی است و قرار دادن معنای عبادت به نماز و روزه کافی نیست بلکه مسیر زندگی ما باید عباد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهادت حضرت زهرا (س) به خاطر دفاع از ولایت بود

شهادت حضرت زهرا (س) به خاطر دفاع از ولایت بود