مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 دی 1400 ساعت 10:002022-01-06اقتصادي

99 درصد از املاک و اراضی هرمزگان سند دار شده اند


هرمزگان رتبه اول کشور در سنددار کردن املاک و اراضی به نسبت کل مساحت تثبیت شده را کسب کرده و 99 درصد از املاک و اراضی موجود در استان سنددار شده اند.

- ، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تاکنون 99 درصد از املاک و اراضی موجود در استان هرمزگان سند دار شده اند و بر این اساس، استان هرمزگان، رتبه اول کشور را در سنددار کردن املاک و اراضی به نسبت کل مساحت تثبیت شده، کسب کرده است.

قهرمانی با یادآوری اهمیت تثبیت اراضی در کاهش اختلافات و طرح دعاوی، اظهار داشت: اجرای قانون کاداستر یعنی تهیه دقیق مشخصات زمین، ملک و ثبت کامل مشخصات مالکان در سندهای مشخص موسوم به سند تک برگ می تواند در کاهش جرائم مربوط به امور ملکی مانند سند سازی، تصرفات غیر مجاز، فروش مال غیر و مسائلی از این دست بسیار مؤثر باشد.

رییس شورای قضایی هرمزگان همچنین تأثیر رسمیت بخشی به اسناد و مالکیت ها را در ارتقای شاخص امنیت و نظم عمومی حائز اهمیت برشمرد و خاطر نشان کرد: چنانچه اسناد، ثبت رسمی بشوند به منظور حل اختلافات، نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی نخواهد بود و به منظور حل و فصل این دعاوی می توان به صورت مستقیم از طریق دایره اجراییات ثبت اسناد و املاک اقدام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

99 درصد از املاک و اراضی هرمزگان سند دار شده اند

99 درصد از املاک و اراضی هرمزگان سند دار شده اند