مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 دی 1400 ساعت 20:352022-01-06سياسي

ربط «حجاب» و «حیا»/ غلامی: دایره حجاب را نباید به نوع خاصی از حجاب ظاهری محدود کرد


حجت الاسلام غلامی با تأکید بر این که دایره و حیطه حجاب را نباید محدود به «نوع خاصی از حجاب ظاهری» کنیم، گفت: حجاب برتر در منطق اسلام، چادر است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اندیشه فارس، مسأله حجاب در ایران طی چند سال گذشته همیشه در شمار اساسی ترین موضوعات پرچالش حکمرانی در کشور بوده است.

17 اسفندماه و هشتاد و ششمین سالروز منع حجاب از سوی پهلوی اول، فرصتی فراهم آورد تا پیرامون حجاب و فلسفه آن به تأمل بنشینیم.

در همین زمینه با حجت الاسلام دکتر رضا غلامی، رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا و استاد مطالعات فرهنگی به گفت وگو پرداختیم و درباره زوایای این موضوع جدی فرهنگی و اندیشه ای کشور سخن گفتیم.

غلامی ابتدا با اشاره به قدمت باستانی و موضوعیت پوشش و حجاب برای زنان و مردان در اعصار گذشته گفت: تمایل جدی به حیا به عنوان عنصری اخلاقی در خلقت زن نهادینه شده است و حجاب که یکی از مصادیق ظاهری حیا و عفت زنانه است، از آن جا که با سرشت و فطرت زن در آمیخته است، قدمتی طولانی و چند هزار ساله دارد.

در حقیقت، حجاب انعکاس ظاهری یک خصیصه باطنی است که عبارت است از خویشتن داری و حیای اخلاقی.

به گفته غلامی اسناد و مدارک موجود از ایران باستان تا اروپای پیش از دوران مدرن به کامل پوشیده باشد، یک رویه و سبک پوشش اصیل و قدیمی زن در جوامع مختلف بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربط «حجاب» و «حیا»/ غلامی: دایره حجاب را نباید به نوع خاصی از حجاب ظاهری محدود کرد

ربط «حجاب» و «حیا»/ غلامی: دایره حجاب را نباید به نوع خاصی از حجاب ظاهری محدود کرد