مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 دی 1400 ساعت 03:052022-01-06بين الملل

بایدن گزینه جدید فرماندهی «سنتکام» را معرفی کرد


روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد جو بایدن رییس جمهوری آمریکا یک ژنرال ارشد ارتش را به عنوان فرمانده جدید مرکز فرماندهی سنتکام که عملیات های نظامی این کشور در غرب آسیا (خاورمیانه) را پوشش می دهد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که به گفته مقامات آمریکایی و نیز بر اساس سوابق و اسناد کنگره، دولت آمریکا ژنرال مایکل اریک کوریلا (Michael Erik Kurilla) را برای رهبری فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) معرفی کرده است.

در صورت تایید سنای آمریکا، ژنرال کوریلا جانشین ژنرال فرانک مک کنزی خواهد شد که از مارس 2019 فرماندهی این مرکز را برعهده داشت.

دوره خدمت مک کنزی دراول آوریل 2022 به پایان می رسد.

ژنرال کوریلا رییس سابق ستاد فرماندهی مرکزی اکنون فرمانده واحد هجدهم هوابرد ارتش آمریکا در پایگاه فورت براگ در ایالت کارولینای شمالی است.

وال استریت ژورنال مدعی شد او درحالی فرماندهی سنتکام را برعهده می گیرد که نگرانی ها در مورد احتمال ظهور مجدد القاعده و شاخه داعش در افغانستان به عنوان یک تهدید علیه منافع آمریکا افزایش یافته است.

این رسانه آمریکایی مدعی شد موضوعات دیگر در حوزه فرماندهی مرکزی شامل برنامه صلح آمیز هسته ای تهران و نفوذ آن در منطقه و نیز جنگ سوریه و یمن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن گزینه جدید فرماندهی «سنتکام» را معرفی کرد

بایدن گزینه جدید فرماندهی «سنتکام» را معرفی کرد