مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 دی 1400 ساعت 11:352022-01-07دانش

فناوران سلول های بنیادی حمایت شدند تا ساخت واکسن با روش های جدید رونق بگیرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به همه گیری ویروس کرونا و لزوم اهتمام به تامین واکسن و دارو های موردنیاز جهت مقابله با آن، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، - برخی شرکت های ایرانی موفق شدند تا در زمان تحریم کشور از واردات واکسن کرونا، به موفقیت هایی در توسعه فناوری ساخت واکسن ها دست یافتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به همه گیری ویروس کرونا و لزوم اهتمام به تامین واکسن و دارو های موردنیاز جهت مقابله با آن، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، شناسایی، مشاوره و هدایت شرکت های توانمند در حوزه ساخت واکسن و دارو را در دستور کار خود قرار داد.

پژوهشگران فعال در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان پاندمی کرونا، ابداعات و نوآوری های مهمی را به انجام رساندند.

یکی از تیم های بزرگ در این حوزه، شــرکت دانش بنیان ژرف اندیشان فناور زیست بسپار مستقر در مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران است که موفق به ساخت ماده اولیه داروی ضدویروس رمدیسیویر شده است.

داروی رمدیسیویر مراحل کارآزمایی بالینی درمان بیماران مبتلا به کووید 19 را در ایالت متحده با کاهش چشمگیر طول دوره درمان با موفقیت سپری کرده و توانست مجوز های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوران سلول های بنیادی حمایت شدند تا ساخت واکسن با روش های جدید رونق بگیرد

فناوران سلول های بنیادی حمایت شدند تا ساخت واکسن با روش های جدید رونق بگیرد