مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 05:252022-01-08سياسي

ایجاد پیوند مایه های ادبیات آوانگارد سراسری با مایه های اصیل بومی ضروری است


ادبیات پس از جنگ، ادبیاتی هوشمندانه و خردمندانه تر است.

- عضو هیات علمی دانشگاه لرستان: ادبیات پس از جنگ، ادبیاتی هوشمندانه و خردمندانه تر است ایجاد پیوند مایه های ادبیات آوانگارد سراسری با مایه های اصیل بومی ضروری است ایسنا/لرستان عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: ادبیات پس از جنگ، ادبیاتی هوشمندانه و خردمندانه تر است.

دکتر محمدرضا روزبه در گفت وگو با ایسنا در خصوص ادبیات انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: یک گرایش مهم و برجسته در شعر دهه 60 و 70 که با اوج و فرودهای بسیار، شعرهای اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی به علت هیجان زدگی، شعارزدگی رود فراموش شدند چون جنبه تهییج عواطف و تهییجی تبلیغی داشتند.

وی ادامه داد: در سال های میانی جنگ، شعر با شور بیشتری همراه شد و کارهای نسبتا ماندگاری به وجود آمد که بازتاب تلاطم های تاریخی و اجتماعی ما بود به ویژه در کوران جنگ؛ اما آنچه که بیشتر مورد توجه است، ادبیات پس از جنگ بوده که با نوعی نگاه عمیق و متعامل می پردازد به میراث دوره جنگ و فارغ از آن شور و هیجان های اولیه می کوشد نگاهی فراگیر، عمیق و ریشه ای به پدیدیده جنگ، تاریخ، جامعه و روحیات آن روزگار داشته باشد.

ادبیات پس از جنگ، ادبیاتی هوشمندانه و خردمندانه تر است عضو هیات علمی دانشگاه لرستان اضافه کرد: ادبیات پس از جنگ، ادبیاتی هوشمندانه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد پیوند مایه های ادبیات آوانگارد سراسری با مایه های اصیل بومی ضروری است

ایجاد پیوند مایه های ادبیات آوانگارد سراسری با مایه های اصیل بومی ضروری است