مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 06:002022-01-08پزشكي

دندان عقل، ماجرای یادگاری از انسان های باستان!


در روند تکامل، انسان های نخستین با دارا بودن فک بزرگتر، دندان های بیشتری داشته اند و با گذشت نسل ها و نیروی کمتر برای جویدن غذاها و کاهش سایز فک انسان، - ایسنا/همدان یک دندانپزشک در استان همدان، گفت: در روند تکامل، انسان های نخستین با دارا بودن فک بزرگتر، دندان های بیشتری داشته اند و با گذشت نسل ها و نیروی کمتر برای جویدن غذاها و کاهش سایز فک انسان، دندان های عقل فضای کافی برای رویش بدون دردسر ندارند.

دکتر میثم ویسی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سیستم جونده دندان انسان معمولا از 32 دندان تشکیل شده، تصریح کرد: آخرین تکمیل کننده این مجموعه دندان آسیاب بزرگ سوم، مولر سوم یا دندان عقل نام دارد که رویش و حضور این آخرین عضو معمولا با دردسرهایی همراه است.

وی افزود: دندان های عقل شامل چهار دندان، دو دندان در فک بالا و دو دندان در فک پایین است که در برخی افراد یک، دو، سه یا هر چهار دندان از ابتدا وجود ندارد و یا نهفته باقی می ماند که این دندان ها معمولا در سن 17 تا 25 سالگی رویش پیدا می کند.

ویسی یادآور شد: دندان های عقل یا به صورت صحیح و در جای درست رویش پیدا می کنند یا در موقعیت ناصحیح قرار گرفته می شود و یا امکانش رویش ندارند و نهفته خواهند ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دندان عقل، ماجرای یادگاری از انسان های باستان!

دندان عقل، ماجرای یادگاری از انسان های باستان!