مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 06:352022-01-08بين الملل

رهبر اپوزیسیون قزاقستان غرب را به مقابله با روسیه در کشورش فراخواند


یک وزیر سابق که اکنون رهبر اپوزیسیون قزاقستان است، به رویترز گفت که غرب باید قزاقستان را از مدار مسکو خارج کند، در غیر این صورت ولادیمیر پوتین، - این کشور آسیای میانه را به ساختاری مانند "اتحاد جماهیر شوروی" خواهد کشاند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعتراضاتی که در واکنش به افزایش قیمت سوخت آغاز شد، به جنبشی گسترده علیه نورسلطان نظربایف تبدیل شد؛ کسی که در سال 2019 پس از چندین دهه از سمت ریاست جمهوری کناره گیری کرد، اما همچنان به عنوان قدرت واقعی قزاقستان باقی مانده است.

قاسم جومارت توکایف، رییس جمهوری قزاقستان و جانشین منتخب نظربایف، نیروهایی را از روسیه به عنوان بخشی از ائتلاف تحت رهبری مسکو موسوم به سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) فراخوانده است.

مختار آبلیازوف، بانکدار و وزیر دولت سابق که رهبری جنبش اپوزیسیون انتخاب دموکراتیک قزاقستان را بر عهده دارد، اعلام کرد که غرب باید وارد این نبرد شود.

آبلیازوف به این خبرگزاری اظهار کرد: اگر چنین چیزی صورت نگیرد، قزاقستان همانند بلاروس خواهد شد و ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، با روش و قاعده ای خاص اهداف و برنامه اش را مبنی بر بازآفرینی ساختاری همچون اتحاد جماهیر شوروری تحمیل خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر اپوزیسیون قزاقستان غرب را به مقابله با روسیه در کشورش فراخواند

رهبر اپوزیسیون قزاقستان غرب را به مقابله با روسیه در کشورش فراخواند