مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 06:452022-01-08پزشكي

مصرف ماء الشعیر در پیشگیری از سنگ کلیه مفید است؟


ماء الشعیر باتوجه به اینکه باعث افزایش حجم ادرار در بیماران می شود و می تواند تا حدودی نقش پیشگیری در سنگ های کلیه را داشته باشد، - ایسنا/خراسان جنوبی یک متخصص اورولوژی-فلوشیپیکی گفت: ماء الشعیر باتوجه به اینکه باعث افزایش حجم ادرار در بیماران می شود و می تواند تا حدودی نقش پیشگیری در سنگ های کلیه را داشته باشد، اما برای درمان سنگ کلیه خیر.

محمد نجفی سمنانی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ماء الشعیر جزء دسته نوشیدنی هایی است که باعث افزایش حجم ادرار می شود، اما نیاز به مصرف افراطی نیست.

وی افزود: بسیاری از بیماران را دیدم که حجم بسیار زیادی از ماء الشعیر و نوشیدنی های دیگر را دارند که در دفع سنگ هیچ تاثیری ندارد و تنها بخاطر نقش مدری که دارد ادرار را رقیق می کند و پیشگیری از سنگ سازی های آینده را دارد.

این متخصص اورولوژی-فلوشیپیکی با اشاره به انواع سنگ ها و شیوه درمان، تصریح کرد: انواع سنگ ها متفاوت بوده و زمینه این تفاوت جنس سنگ و محل سنگ است، اما در مورد جنس سنگ ها می توان گفت شایع ترین نوع سنگ، سنگ های کلسیم اگزالاتی هستند که ما در 90 بیمارانی که سنگ سازی دارند این نوع از سنگ را مشاهده می کنیم.

نجفی ادامه داد: سنگ های اسیداوریکی، سنگ های سیستیینی از دیگر سنگ ها هستند؛ نوع سنگ نشانی از ماهیت سنگ و قدرت آن دارد و یک سری از سنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف ماء الشعیر در پیشگیری از سنگ کلیه مفید است؟

مصرف ماء الشعیر در پیشگیری از سنگ کلیه مفید است؟