مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 08:552022-01-08پزشكي

ارتباط فشار خون بالا با نارسایی و حمله قلبی


رییس گروه بهبود بیماری های غیرواگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه درمان فشار خون بالا را امری بسیار آسان است، - تصریح کرد:  در صورت عدم درمان، فشار خون باعث سکته های قلبی و مغزی، نارسایی کلیوی و مشکلات بینایی می شود همچنین با افزایش فشار در رگ های خونی، قلب باید در برابر فشار برای پمپ کردن سخت تر کار کند، که این موضوع می تواند به نارسایی یا حمله قلبی منتهی شود.

دکتر راضیه میر معینی در گفت وگو با ایسنا افزود: فشار خون بالا یا قاتل خاموش نامی است که برای حالتی بکار می رود که از هر پنج نفر فرد بالغ یک نفر با آن درگیرمی شود و سالانه باعث هزاران مرگ می شود و این در حالیست که فرد هیچ نشانه ای ندارد.

وی بابیان اینکه هر چیزی که رگ های خونی را مسدود کند یا باعث کوچک تر شدن آن ها شود و یا باعث پر شدن آن ها از مایعات زیاد شود باعث افزایش فشارخون خواهد شد، گفت: برخی از مهم ترین اعضاء بدن مانند مغز، کلیه، چشم و قلب اکسیژن و غذاهایشان را از رگ های کوچک خونی می گیرند و وقتی فشار در این رگ ها افزایش می یابد، ممکن است آسیب ببینند یا جریان خون به علت تنگ بودن رگ ها در آن ها کاهش پیدا کند.

این پزشک به فاکتورهای خطر افزایش فشارخون که قابل کنترل هستند اشاره و اضافه کرد: افزایش وزن، مصرف سدیم، مصرف الکل، کشیدن سیگار، دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط فشار خون بالا با نارسایی و حمله قلبی

ارتباط فشار خون بالا با نارسایی و حمله قلبی