مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 09:252022-01-08اقتصادي

19 ذخیره گاه جنگلی در استان زنجان وجود دارد


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: 19 ذخیره گاه جنگلی در استان وجود دارد که دو ذخیره گاه در زنجان یک ذخیره گاه ماه نشان و مابقی در شهرستان طارم واقع شده است.

- ، پیمان فقیه با بیان اینکه منابع طبیعی سالانه حدود 500 هزار اصله نهال را تولید می کند، اظهار کرد: یکی از بهترین نهالستان های شمال غرب کشور در این استان است و تلاش شده در این نهالستان گونه های جنگلی و صنوبر برای تولید چوب تولید و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در توسعه و احیای جنگل با بذر نهال 350 هکتار اراضی تحت پوشش است و با توجه به اهمیت موضوع شاهد افزایش حجم کار هستیم، البته اعتبار امسال برای این منظور اختصاص داده نشده است و سعی داریم از توان خیران این حوزه بهره ببریم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در استان 19 ذخیره گاه جنگلی در استان وجود دارد که دو ذخیره گاه در زنجان یک ذخیره گاه ماه نشان و مابقی در شهرستان طارم واقع شده است که باید از این ذخیره گاه ها حفاظت کنیم.

البته با استفاده از صندوق توسعه ملی کپه کاری در 625 هکتار از اراضی ملی که نیاز به اصلاح داشت، انجام و بذرپاشی نیز در 150 هکتار محقق شد.

فقیه با بیان اینکه 56 درصد کل مساحت استان زنجان برابر یک میلیون و 200 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است، افزود: از این مقدار 73 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

19 ذخیره گاه جنگلی در استان زنجان وجود دارد

19 ذخیره گاه جنگلی در استان زنجان وجود دارد