مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 10:202022-01-08پزشكي

ثبت 3 مورد اهدای عضو در یزد طی یک هفته اخیر


از ابتدای سال جاری تاکنون 40 مورد اهدای عضو در استان یزد ثبت شده و نجات بخش چند برابر این تعداد بیمار در کشورمان بوده است.

- آخرین موارد اهدای عضو در استان یزد که طی یک هفته اخیر ثبت شده، مربوط به دو بیمار 50 و 62 ساله و یک نوزاد 16 ماهه بوده است.

دکتر احمد دهقان مدیر پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد در این باره می گوید: چهلمین مورد اهدای عضو در استان طی سال جاری توسط مرحوم حمزه مطوری 50 ساله که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود و با رضایت خانواده اش صورت گرفت.

وی اضافه می کند: این بیمار که در بیمارستان شهید صدوقی یزد بستری شده بود، کبد و کلیه هایش را به بیماران نیازمند اهدا کرد که اعمال پیوند در بیمارستان های شهید صدوقی یزد و ابوعلی سینای شیراز انجام شد.

دهقان دیگر اهدای عضو اخیر در استان را مربوط به مرحوم جواد کبیری 62 ساله اهل و ساکن یزد می خواند که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود و کبد وی در بیمارستان ابوعلی سینا نجات بخش جان هموطنی شد.

وی با اشاره به ثبت سی و هشتمین ایثار به نام مرحوم رادوین یعقوبی نوزادی 16 ماهه، اهل و ساکن شهرستان آباده استان فارس، می گوید: این بیمار نیز به علت ایست قلبی دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده، اعضای خود را به سه بیمار نیازمند اهدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 3 مورد اهدای عضو در یزد طی یک هفته اخیر

ثبت 3 مورد اهدای عضو در یزد طی یک هفته اخیر