مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 11:352022-01-08سياسي

پیامبر (ص) از سال ها قبل، شهادت حضرت زهرا (س) را به ایشان بشارت داد


یک کارشناس مذهبی با اشاره به تأیید شهادت حضرت زهرا (س) در روایات گفت: در کتب شیعه و اهل سنت روایت هایی وجود دارد که بیان می کنند حضرت زهرا شهید شده و حتی پیامبر در دوران حیاتش به این امر اشاره کرده بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس برخی بر این باور هستند که معنای کلمه وفات همان مرگ طبیعی است نه شهادت! و باید برای شهید کلمه شهادت را به کار ببریم.

حجت الاسلام علی اعظمی کارشناس مذهبی در گفت وگو با فارس درباره این باور گفت: این باور غلطی است و در پاسخ به این باور غلط باید گفت که کلمه وفات عام است و شامل شهادت نیز می شود.

در نتیجه اگر کلمه وفات برای شهادت حضرت زهرا (س) در تقویم استفاده می شد و بعدها به کلمه شهادت تغییر پیدا کرد، به معنای جعل شهادت برای آن حضرت بعد از سال 1371 نیست؛ بلکه استفاده از کلمه عام جای خود را به لفظ خاص داده است.

وی ادامه داد: شواهد قرآنی، روایی و لغوی نیز گواه بر این مطلب هستند به گونه ای که در روایات حتی برای امام حسین علیه السلام که شهادت او محرز و مسلم است، از کلمه وفات استفاده شده است.

معنای لغوی وفات/ وفات در قرآن این کارشناس مذهبی درباره معنای لغوی وفات گفت: معنای لغوی وفات ، هر نوع مرگی را پوشش می دهد و از حیث لغوی اطلاق وفات بر یک شهید هیچگونه اشکالی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامبر (ص) از سال ها قبل، شهادت حضرت زهرا (س) را به ایشان بشارت داد

پیامبر (ص) از سال ها قبل، شهادت حضرت زهرا (س) را به ایشان بشارت داد