مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 11:452022-01-08بين الملل

توافق بر سر نقشه راهی در لیبی شامل تعویق انتخابات تا 2023


برخی منابع آگاه لیبیایی از توافق سران پارلمان و دولت این کشور بر سر سرفصل های اصلی نقشه راهی برای خروج از بحران فعلی شامل تعویق برگزاری انتخابات تا ژانویه سال 2023 خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این منابع در گفتگو با سایت العربی الجدید اظهار کردند: رایزنی های اخیر میان برخی از رهبران لیبی از جمله خالد المشری، رییس شورای عالی و عقیله صالح، رییس پارلمان این کشور در نهایت به توافقی درباره ساختار و چارچوب کلی نقشه راه جدیدی برای مرحله بعدی لیبی منجر شد.

به گفته این منابع، نقشه راه مذکور چند مرحله ای بوده و مرحله اول آن شامل تشکیل کمیته هایی برای آغاز گفتگوی ملی است که به اصلاح پیش نویس قانون اساسی تدوین شده در سال 2017 و ارجاع قانون اصلاح شده پس از تایید در همه پرسی، به کمیسیون انتخابات برای برگزاری انتخابات در ژانویه سال آتی میلادی منجر شود.

منابع یاد شده گفتند، هنوز برخی مشکلات در نقشه راه جدید وجود دارند و دلیل دیدار هفته گذشته المشری و صالح در مراکش حل همین مشکلات بود.

این مشکلات به بازسازی کابینه فعلی به ریاست عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی و گشودن پرونده پست های حاکمیتی -که مدت ها یکی از نقاط اختلاف بین شورای عالی و پارلمان بود- در مورد تعیین چهره های جدید برای برخی سمت های مهم از جمله رییس کمیسیون عالی انتخابات و دادگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق بر سر نقشه راهی در لیبی شامل تعویق انتخابات تا 2023

توافق بر سر نقشه راهی در لیبی شامل تعویق انتخابات تا 2023