مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 15:252022-01-08اقتصادي

همکاری ایران و ترکمنستان در بخش های پتروشیمی و گاز


وزیر امور خارجه ترکمنستان ضمن اشاره به گذشته خوب همکاری های حوزه انرژی این کشور با ایران گفت: با توجه به پتانسیل و زیرساخت های موجود، عزم و اراده قاطع برای توسعه همکاری ها داریم.

- به نقل از وزارت نفت، رشید مردوف، معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان، پس از دیدار با وزیر نفت ایران که صبح امروز، در وزارت نفت انجام شد، ضمن ابراز خرسندی از انجام مذاکرات سازنده گفت: امروز مذاکرات شفاف و خوبی درباره قرارداد گازی که در سال های استقلال ترکمنستان منعقد شده بود؛ همچنین همکاری های آینده داشتیم.

وی در تشریح تجربه همکاری گازی ترکمنستان و ایران گفت: ما تجربه خوبی برای انتقال گاز طبیعی به ایران که از سال 1997آغاز شده است، داشتیم و گازطبیعی از سه مسیر به ایران صادر می شد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان با بیان اینکه تجربیات خوب و مثبتی در همکاری با ایران داشته ایم، گفت: با توجه به پتانسیل ها و زیرساخت هایی که وجود دارد، عزم و اراده قاطعی برای توسعه همکاری ها داریم و آمادگی لازم از سوی ترکمنستان برای این منظور وجود دارد.

همکاری ها در زمینه پتروشیمی و گاز دنبال می شود مردوف در تشریح مذاکرات انجام شده با وزیر نفت ایران گفت: در دیدار امروز بعضی جنبه ها و گزینه های مورد همکاری را با آقای اوجی بررسی کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری ایران و ترکمنستان در بخش های پتروشیمی و گاز

همکاری ایران و ترکمنستان در بخش های پتروشیمی و گاز