مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 17:002022-01-08سياسي

تأکید معاون رییس جمهور ترکمنستان بر اهمیت روابط دوجانبه با ایران


معاون رییس جمهور ترکمنستان در دیدار با وزیر امور خارجه بر اهمیت روابط دوجانبه با ایران تأکید کرد و گفت که ظرفیت های بسیار مناسبی برای همکاری دو کشور در بخش های حمل و نقل، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سردار بردی محمداف معاون رییس جمهور ترکمنستان که به عنوان نماینده ویژه در رأس هیأت مقدماتی دیدار آتی قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور این کشور به تهران سفر کرده است، عصر امروز (شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص همکاری های مشترک در حوزه های اقتصادی، تجاری، انرژی، حمل و نقل و ترانزیت گفت وگو و تبادل نظر کردند.

  همچنین با توجه به سفر قریب الوقوع رییس جمهور ترکمنستان به جمهوری اسلامی ایران، در این ملاقات در خصوص اسنادی که قرار است در جریان این سفر به امضای طرفین برسد رایزنی و تبادل نظر شد.

مسائل منطقه ای از جمله اوضاع جاری در افغانستان از جمله دیگر محورهای گفت وگو بین وزیر امور خارجه کشورمان و معاون رییس جمهور ترکمنستان بود که در این راستا طرفین بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید کردند.

معاون رییس جمهور ترکمنستان در این دیدار بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید و نقش کمیسیون مشترک اقتصادی در ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید معاون رییس جمهور ترکمنستان بر اهمیت روابط دوجانبه با ایران

تأکید معاون رییس جمهور ترکمنستان بر اهمیت روابط دوجانبه با ایران