مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 17:352022-01-08اقتصادي

20 واحد صنعتی در آذربایجان غربی آلاینده هستند


معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از شناسایی 20 واحد آلاینده صنعتی در استان خبرداد.

- ، سعید موسوی در این زمینه اظهار کرد: واحدهای آلاینده ملزم به پرداخت یک درصد از درآمد فروش خود به عنوان عوارض هستند تا این مبالغ از طریق شهرداری و دهیاری ها برای همان مناطق و برای کاهش عوارض آلایندگی هزینه شود.

وی در ادامه افزود: در سال جاری یک هزار و 475 مورد پایش واحدهای صنعتی در استان انجام شده است، که با همکاری 16 آزمایشگاه معتمد و آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان 309 مورد آزمایش و نمونه برداری انجام شده است.

موسوی با بیان اینکه آزمایشگاه های معتمد در زمینه معاینه فنی، پساب و آب و آلودگی هوا فعال هستند، گفت: 255 واحد قابل پایش صنعتی در استان فعال است که مرتب پایش شده، تذکرات و پیشنهادات لازم به آنان نیز ارائه می شود.

موسوی گفت: در سال گذشته یکهزار و 529 مورد پایش در استان از واحدهای صنعتی انجام شده و 50 واحد آلاینده احصا و برای طی روند قانونی پرداخت عوارض به دستگاه مربوطه معرفی شدند.

براساس تبصره یک ماده 38 قانون تجمیع عوارض در صورت آلاینده تشخیص دادن واحدهای صنعتی مشمول توسط سازمان حفاظت محیط زیست، آن واحد صنعتی بایستی یک درصد از میزان فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی از طریق سازمان امور مالیاتی به شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 واحد صنعتی در آذربایجان غربی آلاینده هستند

20 واحد صنعتی در آذربایجان غربی آلاینده هستند