مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 01:402022-01-08اقتصادي

پاشنه آشیل دیکتاتورها! /به حکمرانی علوی برگردید/افتادن از چاله به چاه


ضرورت تأسیس سازمان نظام معلمی، تخت گاز خودرو خلاف جهت دلار، رویارویی آمریکا و روسیه به زمین قزاقستان کشیده می شود؟، موافقت کره جنوبی با آزادسازی فوری پول های بلوکه شده ایران، - در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز شده است: افتادن از چاله به چاه حسین معافی تحلیل گر مسائل اجتماعی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان افتادن از چاله به چاه نوشت: از سال 97 که بحث ارز 4200 تومانی شروع شد شامل 25 قلم کالا بود، اما به تدریج 18 قلم کالا حذف شد و در حال حاضر فقط 7 قلم کالا باقی مانده است.

به عبارتی 18 قلم کالا در این پروسه حذف شدند بدون اینکه کسی خبردار شود.

البته باید توجه داشته باشیم که این 7 قلم کالا از جمله کالا های بسیار راهبردی هستند و حذف ارز ترجیحی از دارو، گندم، کنجاله و دانه های روغنی بسیار سخت خواهد بود.

این دستور یا تصمیم باید زمانی به اجرا برسد که در اقتصاد ثبات و آرامش حاکم باشد یا اینکه مذاکرات هسته ای به نتیجه ای رسیده باشد.

جالب اینجاست که در روز های گذشته که لایحه بودجه 1401 به مجلس ارائه شد و صحبت از حذف ارز ترجیحی در لایحه بود، بسیاری از کالا های اساسی و به ویژه دارو و لوازم پزشکی افزایش قیمت چشمگیری داشته و گاه با کمبود عرضه هم در بازار روبه رو بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاشنه آشیل دیکتاتورها! /به حکمرانی علوی برگردید/افتادن از چاله به چاه

پاشنه آشیل دیکتاتورها! /به حکمرانی علوی برگردید/افتادن از چاله به چاه