مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 01:552022-01-08اجتماعي

گونه های کمیاب باغ گیاه شناسی در خطر نابودی


رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور ضمن اشاره به ارزش اکولوژیک باغ گیاهشناسی تهران نسبت به تاثیر ساخت برج های متعدد در حریم این پارک بر تولید آلودگی های صوتی و هوا، - کاهش سطح آب و از بین رفتن گونه های خاص باغ گیاه شناسی هشدار داد و خواستار لغو مجوز ساخت و ساز در این محدوده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در اواخر دهه 40 خورشیدی بخشی از اراضی چیتگر به دلیل دور بودن از شهر و همه تهدیدهایش برای احداث باغ گیاهشناسی انتخاب شد.

عملیات طراحی و احداث این باغ از سال 1348 توسط کارشناسان ایرانی و با همکاری تعدادی از کارشناسان خارجی آغاز و نقشه جامع باغ طراحی شد تا در این باغ رویشگاه های ایرانی و جهانی طراحی شد که نهالستان و گلخانه های تکثیر مواد گیاهی مورد نیاز باغ را تامین می کنند اما حالا قرار است در همسایگی شمال باغ ده ها برج چند 10 طبقه به عرض یک خیابان فاصله با این باغ ساخته شود.

عادل جلیلی در گفت و گو با ایسنا درباره محل درنظر گرفته شده برای بلند مرتبه سازی درمحدوده باغ گیاه شناسی اظهار کرد: زمین منتخب برای بلند مرتبه سازی در ضلع شمالی باغ گیاه شناسی و در ادامه پارک چیتگر قرار دارد.

وی افزود: با گذر بزرگراه حکیم از منطقه 22، قسمتی از میدان تیر از محدوده با غ گیاهشناسی جدا شد و یک باریکه بین بخش شمالی باغ گیاه شناسی و بخش جنوبی بزرگراه حکیم به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه های کمیاب باغ گیاه شناسی در خطر نابودی

گونه های کمیاب باغ گیاه شناسی در خطر نابودی