مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 05:402022-01-09اقتصادي

فراخوان خرید نهال برای اجرای طرح های توسعه زراعت چوب


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، از فراخوان خرید نهال برای اجرای طرح های توسعه زراعت چوب خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، خلیل آقاجانلو با اشاره به اینکه بخش خصوصی نسبت به اعلام موجودی خود در این حوزه تا 22 دی ماه فرصت دارد، اظهار کرد: با توجه به موقعیت اقلیمی و پتانسیل موجود در استان، می تواند در کاشت درختان صنوبر در راستای تامین چوب مورد نیاز صنایع چوب کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر درخت صنوبر یکی از منابع مهم تولید چوب کشور بوده و در صنایع کاغذسازی، ساختمان سازی، کبریت سازی، نئوپان و سلولزی کاربرد دارد و به جهت دارا بودن این اهمیت در چند سال گذشته در استان مورد کشت قرار گرفته است.

آقاجانلو تصریح کرد: جنگل کاری در ایران با پیشینه دیرینه برگرفته از سنت ایران باستان ریشه در آیین ملی، مذهبی، باورها و اعتقادات دینی دارد؛ کشت درختان به منظور تولید چوب و درختان چندمنظوره و مثمر از زمان پیدایش تمدن در ایران شروع شده است.

این مسئول، وجود درختان کهنسال در مکان ‎های دینی و مذهبی واقع در مناطق رویشی جنگلی ایران را موید دیگری از انبوهی و سرسبزی جنگل های کشور در گذشته دانست که در مقایسه آن با نواحی مجاور بیانگر عمق تخریب و فاجعه است که بر مملکت ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوان خرید نهال برای اجرای طرح های توسعه زراعت چوب

فراخوان خرید نهال برای اجرای طرح های توسعه زراعت چوب