مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 06:002022-01-09سياسي

قیام 19 دی نماد دشمن شناسی و اقدام به موقع در پاسداری از انقلاب است


یک پژوهشگر سیاسی و تحولات منطقه ای تبیین رویدادهای سیاسی برای جوانان را ضروری دانست و گفت: قیام 19 دی مردم قم نماد دشمن شناسی، اقدام به موقع و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

-  غلامحسین دشتی، پژوهشگر سیاسی و تحولات منطقه ای در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به اهمیت فرا رسیدن 19 دیماه و همچنین ضرورت زنده نگه داشتن این روز، اظهار کرد: قیام مردم قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید پاس داشته شود.

وی افزود: خواستگاه این حرکت، مرکز علم و وحیانیت یعنی شهر مقدس قم بوده و بعد از قیام 15 خرداد نقطه آغازی برای انقلاب اسلامی است و نشان از پیشتازی  شهر علم و فقاهت و بیانگر خاستگاه فکری و اعتقادی غنی  نهضت اسلامی است.

این پژوهشگر سیاسی در استان یزد گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه همراه با مجاهدت های فقیهان در دو جبهه  مبارزه با تحجر از یک سو و مبارزه با روشنفکری وابسته به غرب ایستادگی کردند.

دشتی تصریح کرد: همچنین با تدابیر بزرگانی همچون آیت الله بروجردی در مقابل طاغوت رضاخانی مقاومت کرده و حوزه علمیه قم نیز با رهبری امام راحل در سال 56 پیشتازی کرده و موفق به پیروزی نهضتی به عظمت انقلاب اسلامی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیام 19 دی نماد دشمن شناسی و اقدام به موقع در پاسداری از انقلاب است

قیام 19 دی نماد دشمن شناسی و اقدام به موقع در پاسداری از انقلاب است