مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 06:102022-01-09پزشكي

چرا زنان بیشتر از مردان درگیر اختلالات روانی هستند؟


در هر جامعه زنان و کودکان قشر آسیب پذیر جامعه را تشکیل می دهند، بررسی بیماری های روانی و تشخیص به موقع اختلالات رفتاری و روانی این قشر جامعه می تواند از عواقب سوء، - در سطح خانواده و در جامعه جلوگیری کند.

یک کارشناس ارشد روانشناس بالینی معتقد است که سلامت روان، شیوه تفکر و احساسات و مدیریت هیجانات است که در نتیجه آنها رفتار مناسب ایجاد می شود، هر چقدر افراد در بیان احساسات و مدیریت افکار ناتوان باشند، همانقدر آسیب پذیرتر و آسیب زننده تر هستند.

اکرم ترابی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طبق آمار وزارت بهداشت جمهوری اسلامی حدود 21 میلیون نفر یعنی تقریبا 30 درصد مردم ایران دچار اختلالات روانی هستند، اظهار کرد: بدین معنی که از هر چهار نفر یک نفر دچار اختلالات روانی است.

همچنین این آمار شمار زنانی را که دارای اختلالات روانی هستند، بیش از مردان نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه جنسیت یک معیار مهم تفاوتی از لحاظ تفاوت فرهنگی و تربیتی، دیدگاه جامعه، جایگاه زن و مرد در خانواده و اجتماع، ژنتیک و ساختار مغز به حساب می آید، گفت: واقعیت این است که زنان معمولا بیشتر از مردان درخطر ابتلا به اختلالات روانی از قبیل اختلالات افسردگی به دلیل فقدان عزیزان، شکست عاطفی، طلاق، شکست تحصیلی بخاطر عاطفی و شکننده تر بودن زنان و ژنتیک و ساخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا زنان بیشتر از مردان درگیر اختلالات روانی هستند؟

چرا زنان بیشتر از مردان درگیر اختلالات روانی هستند؟