مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 07:002022-01-09فناوري

راه اندازی 5G تقاضا برای موبایل های جدید را افزایش می دهد


به گفته سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، با ارائه و پیاده سازی فناوری 5G در کشور، با یک رشد عجیب در تقاضای موبایل مواجه خواهیم شد که کوچ از نسل قدیم به نسل جدید تکنولوژی محسوب می شود.

- به گفته سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، با ارائه و پیاده سازی فناوری 5G در کشور، با یک رشد عجیب در تقاضای موبایل مواجه خواهیم شد که کوچ از نسل قدیم به نسل جدید تکنولوژی محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دو سال پیش بود که محمدجواد آذری جهرمی - وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات - درباره زیرساخت های 5G وعده راه اندازی نسل پنجم اینترنت تلفن همراه را با وجود تحریم های آمریکا داد و این اتفاق در سال 1399 با راه اندازی مراکز 5G در شیراز، کیش، مشهد و تهران به صورت پایلوت تحقق یافت.

البته با توجه به اینکه هنوز 5G به صورت گسترده در تمام شهرها و تمامی نقاط راه اندازی نشده، استفاده از گوشی هایی که از 5G حمایت کنند هم هنوز در بین مردم جا نیفتاده است.

پس از اینکه در سال های گذشته با ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه در دنیا مواجه بودیم، چند سالی است که صحبت از 5G یا همان نسل پنجم تلفن همراه مطرح می شود.

کاهش تأخیر، ظرفیت بالای دسترسی، قابلیت اطمینان بسیار بالا، ارتقای ارتباطات موبایل پهن باند و قابلیت اتصال و ارتباط اشیاء در سطح بسیار وسیع از جمله ویژگی های نسل پنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی 5G تقاضا برای موبایل های جدید را افزایش می دهد

راه اندازی 5G تقاضا برای موبایل های جدید را افزایش می دهد