مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 07:152022-01-09سياسي

پازل ناقص انتقال قدرت در قزاقستان؛ تکرار ناکامی غرب این بار در «نورسلطان»


کشورهای غربی که در حوادث سال گذشته بلاروس ناکام ماندند، حالا اتفاقات قزاقستان به ویژه حضور نیروی حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی را فرصتی مناسب برای دامن زدن به احساسات ضد روسی در میان گروه های تندرو و افراطی این کشور می دانند.

- حسین اسوبعلی اف کارشناس مسائل سیاسی منطقه در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی اتفاقات اخیر قزاقستان پرداخت.

در این یادداشت آمده است: از لحظه روی کار آمدن قاسم ژامارت تاکایف رییس جمهور جدید و به ظاهر کنار رفتن نورسلطان نظربایف از قدرت، افکار عمومی این کشور نسبت به ناتمام ماندن روند انتقال قدرت احساس یاس و نومیدی پیدا کرد.

به طور طبیعی نه جامعه و نه محافل سیاسی قزاقستان کنار رفتن نظربایف را به عنوان تغییر واقعی در پیکربندی سیاسی این کشور نپذیرفتند، زیرا به وضوح دیده می شد که الباسی (پیشوای ملت) همچنان به عنوان نخستین رییس جمهور، رییس حزب حاکم نور آتن و رییس شورای امنیت قزاقستان در حقیقت اهرم های کنترل بر کشور را در اختیار خود نگاه داشته است.

از ماه نوامبر سال 2021 نظربایف اقدام به واگذاری برخی از مسئولیت های یادشده به رییس جمهور تاکایف کرد ولی تا حدود زیادی این حرکت دیرهنگام بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پازل ناقص انتقال قدرت در قزاقستان؛ تکرار ناکامی غرب این بار در «نورسلطان»

پازل ناقص انتقال قدرت در قزاقستان؛ تکرار ناکامی غرب این بار در «نورسلطان»