مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 07:402022-01-09اقتصادي

اختصاص 300 میلیون دلار به 2700 طرح فناورانه طی یک سال اخیر


مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: در یک سال گذشته 2700 طرح فناورانه و دانش بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه های های تک مصوب شده که بالغ بر 300 میلیون دلار برای تامین مالی به آنها تخصیص داده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مرضیه شاوردی امروز در بیست و پنجمین رویداد یکشنبه های صادراتی با موضوع پذیرش هیات تجاری و فناوری از کشور سوریه که به صورت مجازی در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، نیروی انسانی ماهر و دانش آموخته را یکی از اجزای ضروری برای توسعه نوآوری و فناوری کشورها دانست و افزود: در ایران هزار دانشگاه دولتی و غیر دولتی راه اندازی شده که برای تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه های علوم انسانی و فنی و مهندسی فعال هستند.

وی راه اندازی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد را از دیگر زیر ساخت های توسعه نوآوری دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 45 پارک علم و فناوری و 200 مرکز رشد فعال شده اند که فضا را برای کار مبتنی بر نوآوری و فناوری فراهم می کنند.

شاوردی، شرکت های دانش بنیان را نهادهایی دانست که با استفاده از نیروی انسانی دانش آموخته امکان توسعه دانش محور را فراهم می کنند و ادامه داد: بر این اساس بیش از 6 هزار شرکت در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد مستقر شدند و بیش از 6500 شرکت دانش بنیان در کشور تاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 300 میلیون دلار به 2700 طرح فناورانه طی یک سال اخیر

اختصاص 300 میلیون دلار به 2700 طرح فناورانه طی یک سال اخیر