مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 08:202022-01-09اقتصادي

با سرمایه کم درآمد دلاری داشته باشید!


معاون وزیر کار می گوید در حوزه آی تی بیش از 50 نوع شغل را شناسایی کردیم که افراد با 10 میلیون تومان سرمایه می توانند در آنها مشغول کار شوند و حتی درآمد دلاری کسب کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگر در گذشته با هزینه اندک امکان ایجاد یک شغل وجود داشت امروز با توجه به آهنگ رشد جمعیت به ویژه جمعیت جوان جویای کار، گسترش شهرنشینی وعوامل متعددی همچون افزایش هزینه های زندگی، دستمزد، تورم آموزش و مهارت، هزینه ایجاد شغل نیز افزایش پیدا کرده است.

به اعتقاد کارشناسان، امروز برای ایجاد یک شغل در بخش های مختلف باید ارقام متفاوتی هزینه کرد و در این بین ایجاد اشتغال پایدار از هزینه بالایی برخوردار است به نحوی که در بخش پتروشیمی بین 2 میلیارد تا 3 میلیارد تومان سرمایه نیاز است و ایجاد شغل در بخش بیش از 300 میلیون تومان سرمایه گذاری می طلبد.

هر چند که هنوز هم برخی مشاغل و کسب و کارها هستند که با سرمایه اندک قابل راه اندازی هستند و مشاغل خانگی، مشاغل تعاونی و مشاغل خرد و کوچک از جمله این شغل ها هستند.

بر همین اساس سازمان آموزش فنی و حرفه ای 440 فرصت شغلی مهارت محور را شناسایی کرده که راه اندازی آنها سرمایه کمی می خواهد.

فهرست 440 فرصت شغلی مهارت محور کم سرمایه بر در پرتال سازمان آموزش فنی وحرفه ای بارگذاری شده و قابل دسترسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با سرمایه کم درآمد دلاری داشته باشید!

با سرمایه کم درآمد دلاری داشته باشید!