مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 09:252022-01-09پزشكي

وضع فارس در واکسن و دارو مطلوب است


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه وضعیت فعلی دارو، ملزومات و واکسن در فارس مطلوب است، گفت: کمبود برخی داروها مقطعی بود و امروز دارو به میزان کافی در استان موجود است.

- سید وحید حسینی یکشنبه 19 دی در یک کنفرانس خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، با بیان اینکه فارس از نظر واکسیناسیون در رتبه دوم کشور قرار دارد، گفت: 93 درصد از جمعیت مشمول واکسیناسیون در استان نوبت اول، 84.

4 درصد نوبت دوم و بیش از 19 درصد نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه شیوع کرونا به ثبات رو به کاهش در فارس رسیده و بسیاری از یخش های کرونایی خالی از بیمار هستند، تصریح کرد: همچنان تخت های عادی ویژه کرونا و آی سی یوها را فعال نگه داشته ایم اما ضمانتی برای تداوم این وضعیت وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص سویه فعلی کرونا امیکرون هم عنوان کرد: این نوع ویروس سرایت پذیری بالایی دارد و در صورت شیوع، انتقال سریع و بالای آن حتمی است اما خوشبختانه عوارض آن به صورت حاد کمتر است.

حسینی در رابطه با واکسیناسیون افراد زیر 12 سال هم با بیان اینکه واکسیناسیون این رده سنی در کشورهایی همچون چین و کوبا در حال انجام است اما هنوز مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار نگرفته، گفت: در ایران نیز پیشنهاد صدور مجور این مهم به ست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضع فارس در واکسن و دارو مطلوب است

وضع فارس در واکسن و دارو مطلوب است