مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 09:302022-01-09اجتماعي

بارندگی ها حال تالاب های فارس را خوب نکرد


مدیرکل محیط زیست فارس با بیان اینکه وضعیت تالاب های استان خوب نیست، گفت: در حال حاضر فقط برمشور و هفت برم در طول سال آب دارند مابقی یا کاملا خشک شدند و در بارندگی اخیر نیز تالاب ها چندان تغییری نکرده است.

- حمید ظهرابی یکشنبه 19 دی در نشست حفاظت از تالاب های استان فارس با بیان اینکه از سال 85 سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت تالاب ها را در دستور کار قرار داد تا دستگاه ها با هم برای یک هدف مشترک کار کنند، اظهار کرد: کشاورزی پایدار و اصلاح معیشت ها برای حفاظت از تالاب های استان امری ضروری است.

او با بیان اینکه محیط زیست و حفاظت از آن ها همواره مورد تاکید رهبری بوده که در قالب سیاست های کلی محیط زیست ابلاغ شده است، گفت: 13 تالاب در استان فارس است که 5 تالاب به عنوان بین المللی به ثبت رسیده است.

مدیرکل محیط زیست فارس با بیان اینکه وضعیت تالاب ها خوب نیست، افزود: در حال حاضر فقط برمشور و هفت برم در طول سال آب دارند مابقی یا کاملا خشک شدند یا به صورت فصلی با بارندگی آب دارند؛ در بارندگی اخیر نیز تالاب ها چندان تغییری نکرده به گونه ای که پریشان صفر درصد آبگیری شده و مابقی نیز بین 10 تا 30 درصد بوده است.

تنها تالاب هیرم 52 درصد آبگیری شده است.

ظهرابی با بیان اینکه از برنامه پنجم مدیریت زیست بومی تالاب ها با اولویت تالاب های بحرانی و خسارت دیده در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارندگی ها حال تالاب های فارس را خوب نکرد

بارندگی ها حال تالاب های فارس را خوب نکرد