مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 10:152022-01-09سياسي

179 کرمانشاهی داوطلب اهدای سلولهای نجات بخش!


معاون فنی و فناوری های نوین اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدال سلول های بنیادی توسط 179 کرمانشاهی طی امسال خبر داد.

- محمد اسداللهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهدای سلولهای بنیادی در مرکز انتقال خون استان کرمانشاه، گفت: در 9 ماهه امسال 179 نفر در استان برای اهدای این سلولها مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه افراد 18 تا 35 سال قادر به اهدای سلولهای بنیادی هستند، گفت: این افراد هم در صورتی که سالم بوده و از شرایط جسمانی مدنظر برخوردار باشند قادر به اهدا خواهند بود.

اسداللهی با بیان اینکه اهدای این سلولها رایگان است گفت: در مرحله اول افراد داوطلب اهدا ثبت نام انجام می دهند.

با ثبت نام این افراد از آنها یک سری آزمایشات اولیه گرفته می شود که در این آزمایشات اطلاعات لازم در خصوص شش حامل ژنتیکی در خون این افراد مورد بررسی و ثبت می شود.

اسداللهی با اشاره به ثبت این اطلاعات در بانک سلولهای بنیادی، گفت: درصورتی که سازگاری لازم ژنتیکی بین فرد و یک بیمار نیازمند اهدا وجود داشته باشد، در مرحله بعدی فرد داوطلب جهت اهدای سلولهای بنیادی فراخوانده می شود.

معاون اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: پیش از اهدا مجددا یک سری آزمایشات صورت گرفته و 10 عامل ژنتیکی و سازگاری آنها با فرد بیمار مجددا بررسی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

179 کرمانشاهی داوطلب اهدای سلولهای نجات بخش!

179 کرمانشاهی داوطلب اهدای سلولهای نجات بخش!