مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 10:552022-01-09اقتصادي

حذف ارز 4200 تومانی باید به صورت پلکانی و تدریجی انجام شود


مدیرعامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان گفت:حذف ارز 4200 تومانی باید به صورت پلکانی و تدریجی انجام شود.

- ، مجید جعفری در نشستی خبری با بیان اینکه با آزادسازی نرخ ارز موافق هستیم و این کار را در جهت رفع مشکلات تولید موثر می دانیم، گفت: با این حال به اعتقاد ما حذف ارز 4200 تومانی باید به صورت پلکانی و تدریجی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز نمی دانیم دولت چگونه قرار است این کار را انجام دهد، افزود: در حال حاضر اختلاف بین قیمت ارز نیمایی و ارز دولتی کار را دشوار کرده و 20 هزار تومان میان این دو اختلاف وجود دارد بنابراین حذف آن می تواند تاثیر بسزایی روی تولید و مصرف محصولات داشته باشد.

جعفری با بیان اینکه در 3 سال اخیر به دلیل تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات نهاده های دامی، گفت: دولت باید صادرات این محصولات را آزاد کند تا بتوانیم ارزآوری برای کشور داشته باشیم و دولت به ما قول داده که بعد از حذف ارز ترجیحی صادرات خوراک آزاد می شود.

وی با اشاره به اینکه 756 کارخانه تولید خوراک فعال در کشور داریم، اضافه کرد: ما می توانیم علاوه بر تامین نیاز داخل، حجم زیادی خوراک نیز صادر کنیم.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با حذف ارز 4200 تومانی قیمت ها رشد چشمگیری دارد و به همین دلیل میران مصرف مرغ و گوشت و لبنیات کم خواهد شد که از طرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز 4200 تومانی باید به صورت پلکانی و تدریجی انجام شود

حذف ارز 4200 تومانی باید به صورت پلکانی و تدریجی انجام شود