مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 12:452022-01-09اجتماعي

ادامه بی توجهی به آثار باستانی شهرری/ درب ماشین دودی دوره قاجار به سرقت رفت


درب آتشخوار ماشین دودی شهرری که یک لوکوموتیو تاریخی و به عنوان یک اثر باستانی در صنعت حمل و نقل و بخشی از هویت ری است، با وجود پیش بینی ها و هشدار خبرگزاری فارس، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، اولین خط آهن ایران در سال 1261 میان تهران و شهر ری ساخته شد و قطاری که مسافران را بین خیابان دروازه خراسان(میدان قیام فعلی) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جابجا می کرد ماشین دودی نام گرفت که این ماشین تا سه سال پیش در ایستگاه مترو شهرری نگهداری می شد.

ریل اصلی ماشین دودی قاجارها در اسفند ماه سال 1397 در خیابان فداییان اسلام روبروی امامزاده عبدالله، کشف شد و ماشین دودی را به این محل منتقل کردند تا بر روی ریل اصلی خود قرار بگیرد که در این زمان، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت ری وعده مرمت و بازسازی، احیاء و حفظ این محدوده با طراحی و اختصاص اعتبار لازم را داد.

اما پس از انتقال ماشین دودی به ریل اصلی خود در خیابان فداییان اسلام، تا مدت ها بدون هیچ حفاظی رها شد و هیچ اقدامی در این محدوده تاریخی برای جلوگیری از سرقت و عوامل جوی انجام نشد.

پس از آن نیز یک حفاظ در دور این لوکوموتیو تاریخی نصب شد که هیچ شکل بازدارنده ای برای جلوگیری از ورود سارقان و معتادان نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه بی توجهی به آثار باستانی شهرری/ درب ماشین دودی دوره قاجار به سرقت رفت

ادامه بی توجهی به آثار باستانی شهرری/ درب ماشین دودی دوره قاجار به سرقت رفت