مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 14:102022-01-09بين الملل

نخستین نشست پارلمان جدید عراق؛ نمایندگان سوگند یاد کردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نخستین نشست پارلمان جدید عراق که قرار بود ساعت 11:00 صبح امروز به وقت محلی بغداد برگزار شود، پس از چندین بار تاخیر، - نخستین نشست پارلمان جدید عراق؛ نمایندگان سوگند یاد کردند نخستین نشست پارلمان جدید عراق لحظاتی پیش رسما آغاز شد تا طی آن ضمن ادای سوگند نمایندگان جدید، نامزد های تصدی پست های ریاست پارلمان و دو معاون او مشخص شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نخستین نشست پارلمان جدید عراق که قرار بود ساعت 11:00 صبح امروز به وقت محلی بغداد برگزار شود، پس از چندین بار تاخیر، لخظاتی پیش آغاز شد و محمود المشهدانی رییس سِنی در نشست امروز پارلمان از همه نمایندگان و روسای فراکسیون های پارلمانی دعوت کرد تا در صحن مجلس حاضر شوند.

برهم صالح رییس جمهور عراق ده روز پیش در ابلاغیه ای، از نمایندگان جدید پارلمان خواست تا اولین جلسه خود را در نُهم ژانویه 2022 برگزار کنند.

در این ابلاغیه آمده بود که طبق قانون اساسی و بنا به رأی دادگاه فدرال در خصوص تأیید نتیجه انتخابات پارلمانی، اولین جلسه پارلمان باید در نهم ژانویه 2022 (19 دی ماه) برگزار شود.

بنا بر قانون اساسی عراق، نخستین جلسه پارلمان به ریاست نماینده ای که از نظر سِنی از همه بزرگتر است، برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نشست پارلمان جدید عراق؛ نمایندگان سوگند یاد کردند

نخستین نشست پارلمان جدید عراق؛ نمایندگان سوگند یاد کردند