مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 14:352022-01-09سياسي

پرونده های تصادفات جزیی در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود


برای تسریع در رسیدگی درباره پرونده های اخذ دیه در تصادفات جزیی؛ موضوع مواد 716 و 717 قانون مجازات اسلامی، قرار است به زودی بررسی این پرونده ها بدون ارجاع به دادسراها و دادگا ه ها انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، حسن خانجانی عصر امروز در جمع نمایندگان شرکت های بیمه ای همدان (دولتی و خصوصی)، اظهار کرد: به منظور حمایت از حقوق عامه و تسریع در رسیدگی به پرونده های مرتبط با پرداخت دیه متعلق به صدمات بدنی موضوع مواد 716 و 717 قانون مجازات اسلامی که جزء جرائم قابل گذشت هستند، مقرر شده تا پس از تأیید نهایی کارگروه مربوطه، بررسی چنین پرونده های در شوراهای حل اختلاف انجام شود.

وی گفت: این بدان معناست که پس از تصویب این طرح، رسیدگی به تمام پرونده های تصادف های جزیی و نه تصادفات فوتی و یا نقص عضو، تنها در شوراهای حل اختلاف انجام می شود مگر آن که به نتجیه قطعی در شوراها نرسند.

دادستان همدان افزود: در این زمینه، تمام تحقیقات اعم از گواهی های مرتبط با پزشکی قانونی و صورتجلسه های کلانتری ها و پاسگاه ها در شوراهای حل اختلاف پیگیری می شود و پس از احراز و قطعیت نوع و میزان صدمات وارده، میزان دیه تعیین و با صدور گواهی از سوی مقام قضایی در شورا، شرکت های های بیمه مؤظف به پرداخت خسارت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده های تصادفات جزیی در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود

پرونده های تصادفات جزیی در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود