مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 14:452022-01-09اقتصادي

ارائه گزارش سیل کرمان به رییس جمهور/ تاکید رییسی برای تأمین نیازهای ضروری سیل زدگان


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان عصر امروز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهور اظهار کرد: در جنوب کرمان یک بارندگی بی سابقه ای داشتیم و فقط در شهرستان منوجان 250 میلی متر بارندگی بود که در درازمدت و 15 تا 20 سال گذشته بالاترین حجم بارندگی ما 74 میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: این وضعیت به گونه ای مدیریت شد که خسارت زیادی نداشتیم و دلایلی هم داشت که یکی از مهمترین آنها، این بود که از نیمه دوم سال گذشته و نیمه اول امسال حدود 132 کیلومتر از رودخانه ها و مسیرهای خطرپذیر سیلاب لایروبی شد و 24 کیلومتر دایک حفاظتی اطراف شهرها ایجاد شد که با اعتباری حدود 20 میلیارد تومان از محل مسوولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ و به کارگیری ماشین آلات سنگین فرماندهی جنوب شرق ارتش و شهرداری ها و دهیاری ها اینکار صورت گرفت.

 زینی وند عنوان کرد: از طرف دیگر هشدارهایی که به موقع و 10 روز قبل داده شده بود و از یک هفته قبل خروج فرمانداران و اعضای ستاد بحران از شهرستان ها و استان ممنوع اعلام شد و لایروبی های ضروری مجدد انجام شد؛ حتی بخش خصوصی با نامه ماده 15 مدیریت بحران که به آنها زده شد، پای کار آمدند.

وی افزود: برخی از شهرها قبل از شروع باران اقدامات انجام شد و علی رغم بارندگی شدید خسارت جانی نداشتیم و بقیه خسارات هم به حداقل رسید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه گزارش سیل کرمان به رییس جمهور/ تاکید رییسی برای تأمین نیازهای ضروری سیل زدگان

ارائه گزارش سیل کرمان به رییس جمهور/ تاکید رییسی برای تأمین نیازهای ضروری سیل زدگان