مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 15:402022-01-09اجتماعي

فقط 12 یوزپلنگ ایرانی باقی مانده است


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: تعداد کل یوزپلنگ های شمارش شده در کشور 12 فرد است که فقط 3 فرد از آن ها ماده بالغ هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، حسن اکبری, معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در تشریح وضعیت تنوع زیستی کشور گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها و کاسته شدن از شدت برودت هوا در کشور, شاهد کاهش ورود گونه های مهاجم به کشور بوده ایم اما با این حال, بیش از 5000 قطعه غاز پیشانی سفید به کشور وارد شده اند و تعداد میش مرغ های مهاجر به کشور ما نیز نسبت به سال گذشته کاهش نیافته است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست با اشاره به شرایط فوق بحرانی یوزپلنگ ایرانی به عنوان دومین دغدغه سازمان محیط زیست گفت: در حال حاضر تعداد کل یوزپلنگ های شمارش شده در کشور 12 فرد است که فقط 3 فرد از آن ها ماده بالغ هستند و اقداماتی که به منظور افزایش حفاظت, تولید مثل و نصب علائم در جاده ها انجام داده ایم, برای نجات این گونه کافی نبوده است.

علاوه بر این اقدامات برنامه جامعی را برای حفاظت از یوز ایرانی تدوین کرده ایم که متاسفانه هنوز بودجه ای به آن تعلق نگرفته است.

وی ادامه داد: رویکرد مشارکتی جدیدی که در حفاظت و سرشماری گونه های حیات وحش در جنگل گلستان انجام دادیم, باعث افزایش 2


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 12 یوزپلنگ ایرانی باقی مانده است

فقط 12 یوزپلنگ ایرانی باقی مانده است