مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 20:452022-01-09فرهنگي

نخستین سمفونی «کرونا» چگونه ساخته شد؟


کرونا که آمد شرایط تغییر کرد.

دیگر هیچ چیز مثل گذشته نبود.

نه می شد به راحتی با آدم ها نشست و برخاست کرد، نه به سفر رفت و نه امکان حضور در رویدادهای فرهنگی و هنری وجود داشت و صد افسوس که چه آدم های نازنینی به علت ابتلاء به این ویروس از بین ما رفتند.

- با نگاهی گذرا به شرایطی که این ویروس مرگبار برای کره زمین و آدم هایش ایجاد کرد، شاید غمگین ترین مرثیه ها در ذهنمان نقش ببندد و غم بارترین ملودی ها شکل بگیرد.

حالا با گذشت حدود دو سال از شیوع این ویروس منحوس، اوایل مهرماه امسال اعلام شد که شاهین فرهت ـ آهنگساز، موسیقیدان و مدرس موسیقی ـ خلق نخستین سمفونی کلاسیک ایرانی را با موضوع کرونا به دست گرفته است؛ اثری که شاید بتواند روایت گر بخشی از آنچه گذشت، البته به زبان موسیقی باشد.

بنا بر آن خبر تا مهرماه ساخت بخش اول اثر به اتمام رسیده بود.

حال با گذشت سه ماه از اعلام آن و پس از اینکه فرهت برای ساخت این اثر به خارج از ایران سفر کرد تا در فضایی مملو از آرامش باقی سمفونی اش را به اتمام برساند، اکنون این هنرمند بار دیگر به وطن بازگشته است و از اتمام کار خبر می دهد.

خبرنگار ایسنا به همین منظور، گفت وگویی را با مساعدت فرهنگستان هنر تنظیم کرد تا پای صحبت های شاهین فرهت بنشینیم و از او بخواهیم تا درباره ساخت این قطعه که در ادامه توضیحاتش را می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین سمفونی «کرونا» چگونه ساخته شد؟

نخستین سمفونی «کرونا» چگونه ساخته شد؟