مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 06:502022-01-10سياسي

توسعه نانوحسگری که با کمک یک زیست تراشه بیماری را شناسایی می کند


یکی از شرکت های فناور به مدیریت محقق ایرانی فناوری زیست تراشه خود را یک گام فراتر برده و محصولی را در قالب فناوری انحصاری آزمایشگاه روی تراشه توسعه داده است.

- یکی از شرکت های فناور به مدیریت محقق ایرانی فناوری زیست تراشه خود را یک گام فراتر برده و محصولی را در قالب فناوری انحصاری آزمایشگاه روی تراشه توسعه داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این شرکت در حال توسعه زیست تراشه ای است که به قطرات نمونه های زیستی اجازه می دهد تا با استفاده از دستگاه های نانوحسگر که در دستگاه های روی تراشه یکپارچه شده اند، پردازش و تجزیه و تحلیل شوند.

این واکنش های زیست شیمیایی جدید این پتانسیل را دارند که امکان تشخیص روی تراشه و تعیین کمیت بخش های خاص DNA یا RNA مربوط به ویروس ها و باکتری ها را فراهم کنند.

آنها یک گام بزرگ به سمت ارائه محصولی برای آینده فناوری زیست تراشه و کاربردهای آن در تشخیص بیماری برداشته اند.

فناوری این شرکت بر اساس دو فناوری کلیدی، میکرو و نانو و واکنش های زیست شیمیایی برای کاربرد بالقوه در تشخیص بیماری است و به تازگی این شرکت اعلام کرده است که با موفقیت بر روی ویفرهای سیلیکونی اجزای تراشه نانومتری را در کانال های میکروسیال قرار داده است که می توان از آن برای پردازش، اختلاط و واکنش نمونه های زیستی استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه نانوحسگری که با کمک یک زیست تراشه بیماری را شناسایی می کند

توسعه نانوحسگری که با کمک یک زیست تراشه بیماری را شناسایی می کند