مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 07:052022-01-10اقتصادي

آب شرب سبزواری ها به کروم آلوده است؟


یک فعال محیط زیست در سبزوار با انتقاد از اینکه معدن کاران باطله های معدنی خود را در حوزه ای آبخیز می ریزند و وارد آب 2 رودخانه دائمی کلاته سادات و بفره می شود، - گفت: در حال حاضر 60 درصد آب شرب مردم سبزوار از این 2 رودخانه و چاه ها تأمین می شود اما چون هیچگونه منبع آبی در اطراف سبزوار نیست این میزان به 80 درصد هم افزایش خواهد یافت.

مجید ضیایی در گفت وگو با ایسنا با ابراز نگرانی از وضعیت زیستگاه حساس بفره در این شهرستان افزود: محدوده بفره به مساحت 17 هزار هکتار وسعت در ارتفاعات ریوند سبزوار قرار دارد که حوزه آبخیز و آبریز دشت بفره هم به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در این دشت 19 حلقه چاه عمیق وجود دارد که تأمین کننده بیش از 60 درصد آب شرب مردم سبزوار است، اظهار کرد: در این حوزه که چاه ها قرار دارد، شاهد فعالیت معادن کرومیت نیز هستیم.

مدیر کارگروه حفظ محیط کوهستان سبزوار تصریح کرد: معادن کرومیت شامل فلزات سنگین سه و 6 ظرفیتی می شود.

کروم سه ظرفیتی وقتی در معرض آب و هوا قرار می گیرد، 6 ظرفیتی و سمی می شود که در درازمدت مشکلات بسیاری را برای مردم به خصوص نوزادان و افراد مسن به وجود می آورد.

وی بیان کرد: به این دلیل که این معادن در حوزه شهرستان داورزن قرار دارد، از طریق محیط زیست، منابع طبیعی و دادستانی برای مدتی تا تعیین تکلیف وضعیتشان توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب شرب سبزواری ها به کروم آلوده است؟

آب شرب سبزواری ها به کروم آلوده است؟