مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 07:252022-01-10سياسي

مسئله وحدت در آذربایجان غربی را بدور از تعصبات بی جا عملی کرد


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید مسئله وحدت را به دور از تعصبات بی جا عملی کرد و این مسئله نیاز به کار فرهنگی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی صبح دوشنبه در دومین نشست تخصصی ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی با بیان اینکه شیعه و اهل سنت نسبت به اهل بیت (ع) ارادت و محبت دارند، افزود: حرکت نظام به سمتی است که تعصبات خشک و خالی را از بین ببرد و علما و روحانیون باید به مسئله وحدت کمک کنند، در قانون اساسی جمهوری اسلامی هم فرقی بین مذاهب و ادیان وجود ندارد.

امام جمعه ارومیه در ادامه با بیان اینکه اولین انتظار مردم از ما به عنوان امام جمعه تقوا و علمیت است، گفت: کسی که داعیه ترویج دین را دارد خودش باید اهل عمل صالح و تقوا باشد و بعداً دیگران را به آن دعوت کند وگرنه مردم نخواهند پذیرفت، مطالبی که در خطبه ها بیان می شود، باید به صورت عالمانه باشد.

وی ادامه داد: ائمه جمعه در برخی شوراها خصوصاً شورای فرهنگ عمومی حضور دارند باید سعی کنند آن ها را فعال کنند و اگر مسئولی در آن جلسات شرکت نمی کند، به مسئولان اطلاع داده شود.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه باید در مباحث سیاسی به صورت جدی وارد شویم، گفت: در مسئله جهاد تبیین باید ورود کنیم و اگر ما تبیین نکنیم دشمن از دیدگاه خود بدان خواهد پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئله وحدت در آذربایجان غربی را بدور از تعصبات بی جا عملی کرد

مسئله وحدت در آذربایجان غربی را بدور از تعصبات بی جا عملی کرد